Klockor och commotio

Mitt bakhuvud är fortfarande ömt. Igår var det riktigt ömt. Det är väldigt irriterande faktiskt. Exempelvis när man sitter på bussen lutandes med huvudet mot fönstret, och bussen skakar lite, så huvudet dunkar med sidan mot fönstret - livsfarligt ju. Vill fan börja träna, men väntar ett tag till alltså. Jag skall prova lite lätt nästa vecka, för att se hur det känns.
.
Det är många som undrar varför jag har fått en blåtira, när jag fick en smäll i bakhuvudet. Men enligt läkaren är det så att hjärnan ligger ganska fritt i skallbenet, men det sitter ändå lite fast med blodkärl. När man får en kraftig hjärnskakning kan dessa slitas loss och därför skapa små inre blödningar. Detta leder ofta till blåtiror. Så anledningen att jag har denna blodsutgjutelse i ögat beror faktiskt på hjärnskakningen. När jag fick hjärnskakning när jag var typ 6-7 år blev det ordentligt, de första dagarna kunde jag inte ens kolla med ögat, som ni ser på bilden i inlägget "Hjärnskakning då och nu". Men jag blev glad, för då hade jag en anledning till att ha piratlapp för ögat, ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0