Hjärnskakning då och nu

Läste en "handbok" jag fick av läkaren angående hjärnskakningar och blev ledsen. Det står att man inte får delta i någon ansträngande fysiskt aktivitet på upp till tre veckor. Vi har fem veckor på oss att bli bättre på något valfritt inom idrotten och jag valde ett specifikt mål inom bänkpress. Hur fan skall jag klara det nu på två veckor istället för fem? Fan alltså. Hoppas jag tillfrisknar så jag kan börja åtminstone en vecka tidigare än så.
.
Läkaren berättade en oroande sak. "Hockeyspelare som varit med om 2-3 hjärnskakningar ombeds att sluta för att inte riskera fler hjärnskakningar då det kan vara riktigt farligt." Jag har nu varit med om två kraftiga hjärnskakningar. En när jag var 6 år på Nacka Forum, såhär såg jag ut efter det:
.
Sedan en lätt hjärnskakning när jag gick i 6-7an någonting halkade jag på en isfläck påväg till min basketträning och slog bakhuvudet rätt ner i stenmarken. Men jag gick in till hallen och körde den där träningen. Helt yr var jag. Såg en stor lila fläck framför ögonen hela tiden kommer jag ihåg. Kunde inte riktigt koncentrera mig. Mådde illa när jag kom hem. Grät. Men jag spydde inte, så jag antar att den anses som en mild sådan.
.
Men i alla fall, två kraftiga och en lätt. Det kan fan inte vara bra alltså. Denna huvudvärk är inte soft. Men den är mildare än igår, så de går framåt. Det är skönt. Idag har jag bara sett på film och legat och sovit. Due Date samt The Kids Are All Right. Rekommenderar båda två.
Hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0