Ska du gå på pass?

Jag vet inte hur många gånger (men det börjar bli många!) som min mamma frågat mig om jag ska gå på något pass på gymmet. Varje gång har jag bestämt svarat nej, men hon fortsätter ändå fråga.

Så här kan en konversation med henne se ut:

Mamma: "Varför ska du gå just den tiden? Aha, ska du på pass?"
Jag: "Varför skulle jag gå på pass? Jag har snopp!"
Mamma: "Jag vet jättemånga killar som går på pass"
Jag: "Av 40 tanter står det en 45-årig man där längst bak, ja precis".
Mamma: "Du är så himla fördomsfull, det är nästan läskigt. Du är så inskränkt!".

Sen säger hon några gånger i veckan om män hon känner som går på spinning och bodypump och säger att det är jättejobbigt och bra träning. Men det skiter jag i. Jag går inte på pass, så är det bara.

Men detta stoppar inte henne från att fortsätta tjata. Senast idag när jag sa att jag skulle träna senare på eftermiddagen, då trodde hon jag skulle gå senare för att det var pass då. "Ska du på bodypump? Powerjoga? Spinning?"

#facepalm

Det är inte min grej helt enkelt. Följer istället Hollis tips:

"Sluta gnäll. Börja ta i ordentligt. Hoppa av spinningcykeln och börja med styrketräning."
- Mikael Hollsten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0