Två högerhjärnor

Igår skulle jag och Nico ta en buss från Slussen mot Älta för att hoppa av vid Sickla, för där skulle vi se den nya Mission Impossible.

Jag hade tidigare spanat upp rutten på mobilen och visste att vi skulle ta en 401:a som skulle gå 17.45, så vi ställde oss vid den busshållplatsen vid 17.31 och på skylten över oss stod det just - vad jag minns - "401 Älta". Sedan börjar jag och Nico snacka för fullt om den nya filmen om spindelmannen och blir heeelt inne i det. Sedan kommer bussen och vi kliver på, och fortsätter snacka om filmen. Jag visar den nya trailern, vi klagar på den jävligt dåliga musiken och är allmänt oskönt nördiga.

Sen märker Nico att vi åkt ut på motorvägen och blir smått panikslagna. Vi ska ju åka den gamla vägen, inte motorvägen. En tant stittandes i sätet framför oss undrar vart vi ska, vi säger Älta och hon bekräftar att - ja, vi åker helt jävla fel. Vi hoppar av vid bron vid Nacka Forum och när bussen åker iväg ser jag att dess nummer inte alls var 401, utan typ 441. Jag slänger en pling till Erik och ber honom hämta upp oss, och som en chef gör han det och vi hinner smutt till Sickla innan bion börjar. I tid som Ethan Hunt, typ.

Grejen var att vi stod vid rätt busshållplats. Vid rätt tid. Men vi var helt inne i Spider-Man konversationen och tänkte inte alls på att kolla vilken buss som kommit. Så kan det gå, för två högerhjärnor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0