Bänkelibänk

Efter tre koppar kaffe är jag redo för gymmet, glider in med Matte och Eric och för mig och Matte står bröst och triceps på schemat. Det är det ABSOLUT roligaste passet, stackars däremot Eric som hade det värsta - ben.

Jag och M har nåt haft något konstigt jävla bänkupplägg för oss i några veckor nu, som ska resultera i att man ökar i styrka i bänk. Det är hattigt som fan om man bara säger det, svårt att förklara men man kan sammanfatta det som att vi alltid kört 6 set, men olika procent av max samt olika mäng reps. Idag körde vi till exempel 6 set, 2 reps på 80% av max. Nästa bröstpass blir det 85% och efter det ska vi maxa i bänk.

Jag känner dock på mig att vikten vi tog som "maxvikt" för att sedan ta dessa procent ifrån var för liten, för det har inte varit överdrivet jobbigt alltså. Vete fan om vi kommer öka av detta. Nästa gång får vi räkna på att vi tar 100 i bänk (fast vi absolut inte gör det) och köra procent på det istället. Då jävlar.

Någon som hänger med? Har en aning? Hepp. Om 8 dagar blir det i alla fall maxning i bänk, LÄNGTAR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0