Sagen om Dagsfyllan

De begav sig en solig dag i slutet av juli.

Innan jag åkte stekte jag snabbt upp lite kyckling till lunch och den blev inte helt klar. Lite rosa. Jag hade med mig ett gäng bärs och satte mig på Grisslinge tillsammans med Seb, Jeppe och hans kompis. Eftersom jag nästan alltid dricker sprit när de dricks alkohol så har jag blivit en jävel på att shotta, men är riktigt dålig på att få i mig öl. Min kropp reagerar mycket mer på de, jag kan alltså inte alls få i mig så mycket öl som sprit. Ja, ni förstår.

I alla fall. Efter två timmar hade jag fått i mig fem stora starka och började på min sjätte. Men jag pallade inte och böt ut den mot en fulöl istället. Sen däckade jag och Seb. Vaknade en halvtimme senare på grund av att alarmet på min mobil ringde, de var dags att åka hem. Jag reste mig och allt snurrade. Jag kände mig som att jag var på samhällets ABSOLUTA bottenskikt.


Fick skjuts av brorsan från busshållplatsen hem och väl där somnade jag. Blev senare väckt för att de var middag, de hade festat till med oxfilé. Så jag satt där stupfull och försökte få i mig maten medan föräldrarna bara kollade på mig. De förstod inte alls varför jag gjort som jag gjort. Och inte jag heller.

Jag var i alla fall full/mådde illa i sju timmar den dagen. Tror att kycklingen var en stor anledning till de, men ändå.

Aja, de var den anekdoten de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0