Vintertid

Natten till söndagen gick vi från sommartid till vintertid. Vid klockan 2 så skulle klockan gå tillbaka en timme, vilket betydde att vi fick en extra timme att spendera på krogen innan sista bussen 2.30 (egentligen 3.30) skulle gå - toksoft, tänkte vi.

474an gick som den skulle och det satt ett par idioter med snefylla som ville slåss, varav en var tjej. Lite halvjobbigt, men det var inget speciellt och bara att nonchalera. Väl vid Grisslinge hoppade jag av för att byta till den anslutande bussen hem till mig. Jag hoppade av tillsammans med ett tiotal andra personer och undrade vart bussen var. Ibland är den 5 minuter sen så jag började vänta. Minuterna gick men bussen dök inte upp. Jag väntade ytterligare 5 minuter. Och ytterligare och ytterligare. Efter 20 minuter gav vi upp. Det kom ingen buss. Idiotchauffören kom väl en timme tidigt till en tom busshållplats, "vadå vintertid?". En snubbe ringde en taxi och jag frågade om jag kunde följa med. Så jag åkte hem med en random kille. Delade på notan. Kom hem.

Även fast taxin inte gick på mycket ska jag ändå skicka in kvittot. Rätt ska vara rätt, bussjäveln skulle kommit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0