Min hårteori

Usch fyfan, nu är det mörkt när man slutar skolan vid fem. Och det är kallt. Jag har börjat använda mössa, är det för tidigt för det? En halv månad för tidigt kanske, men jag vill inte bli sjuk.

Anywho. Jag har en mössteori som har med håret att göra, så det är även en hårteori. Man ser jävligt lustig ut om man inte har så mycket hår under mössan. Man kan, enligt mig, inte ha på sig en mössa om håret vid öronen inte sticker ut från mössan. Om det inte gör det ser det ut som man är flintskallig. Man ser ut som en svamp. Det ser förtaskigt ut.

Därför har jag fått för mig att jag inte kan klippa mig under 'mössperioden'. Så har det varit dem senaste åren. Det jobbiga med det är att denna period håller på så brutalt länge. Förra året hade vi snö i Sverige i 6 månader. Kan ni förstå? Landet var snötäckt till och från halva året!

Ska jag då inte klippa mig på flera månader? Däri ligger problemet. Om jag klipper mig kan jag inte ha mössa. Om jag inte har mössa fryser jag. Vad är alternativen? Att klippa mig men inte så pass kort att håret vid öronen försviner? Att köpa en mössa man inte behöver ha utstickande hår till, typ en björnfitta? Det kan man väl inte gå ut på stan med? Eller? Har ni en lösning?

Såhär kan man ju inte se ut länge till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0