Bus i vänster axel

Veckans fjärde och med största sannolikhet sista gympass avklarades idag. Körde samma som i måndags, favoritpasset - de vill säga bröst/triceps/mage.

Jag har konstaterat något nu. Man är aldrig starkare än sin svagaste länk sägs de ju, och de jag kommit på är att min vänsterarm och framförallt vänster axel är min svagaste länk. Vänsterarmen känner jag i allmänhet är svagare än högerarmen när man till exempel kör bicepscurls. Den är liksom bara 2/3 av vad högerarmen är i styrka, den ger alltid upp mycket tidigare.

Men vänster axel är åt helvete. Den ger upp bra tidigt. Den brukar göra ont, den kan liksom smärta när jag kör. För några veckor sedan när jag körde axlar så gjorde de så in i helvetes jävla ont så jag fick sluta upp att träna den något mer och kände de i några dagar framåt.

Och idag märkte jag de när jag körde bänk och när jag körde hantelpress. Armen börjar skaka, den orkar inte. Klarade inte alls så många som jag ska. Och de är axeln som tar emot, som stoppar mig. Antingen är den övertränad eller behövs tränas mer. Jag satsar på de sista och får sitta och köra hantellyft på rummet eller något.

För det här håller fan inte.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0