Välmos a la playa

I fredags fyllde Jenny och Fredrik Välme år och det var middag hemma hos dem.


Jag och Erik gav oss ut på en färd som gjorde att vi till slut hamnade borta i Huddinge. Väldigt bra uppstyrt av deras föräldrar med maten, drickan och efterätten, riktigt trevligt var det! Och gott, ojoj. Sköna människor också. Sen bar det av in till stan, på bussen dit sjöng folk 'jag må dem leva' i mikrofonen och stämningen var på topp. Väl inne i stan hade jag, Wille och Erik hade planerat på bra. Vi hade skrivit upp oss på listan på Lobbyn, Pure och Nype... Men så hamnade vi på Ace. Så kan det gå.

Det var ändå en lyckad kväll tills jag skulle åka hem. Skrev en arg status på fyllan om det i fredags också, men tar det lite mer ordentligt här:

Jag åkte 474an från Slussen som ansluter vid Grisslinge till 434an hem till mig. 474an brukar anlända till Grisslinge 03.05 och 434an går därifrån 03.07. Därför hade jag ställt mitt alarm på mobilen på 03.03 så jag skulle vakna lite innan, typ två stationer innan. Så har det alltid blivit förut.

Men 474an måste åkt jävligt snabbt för när jag vaknade av alarmet så hade den åkt förbi Grisslinge, Ålstäket, Viks Central och var nu vid Grantoma. Jag fick panik och hoppade av. Tänkte i 10 sekunder efter vad jag skulle göra, klockan var nu 03.04, bussen skulle gå från Grisslinge 03.07 vilket skulle betyda att den skulle komma till Ålstäket 03.08, så jag hade 4 minuter på mig. Jag sprang ner förbi Viks Central och vidare till Ålstäket på 3 minuter, i finskor. Jag hann dit med en minuts marginal.

Sen började jag vänta. Men bussen kom inte. När den var 03.15 gav jag upp. Jag ringde morsan med svansen mellan benen och bad henne hämta mig, även fast jag lovat tidigare på kvällen att inte göra det. Även fast jag lovat två helger innan att inte göra det mer. Sen kom bussjäveln 03.20 så då fick jag ringa henne igen och säga att det var falskt alarm, att hon kunde gå och lägga sig igen. Stelt. Ena snabbt, och den andra alldeles för sakta. Jävla SL.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0