'Till I collapse

Hosta. Var svårt att sova igår, låg vaken en timme innan jag ens var nära på att somna. Det kliar i halsen, lite lätt. Så man hostar bort det. Sen när man hostat och sväljer, ja då kommer kliet tillbaka. Och så håller det på så. Rethosta, eller vad det kallas. Jag har det någon gång om året, kan hålla i sig flera månader.

En gång höll det på nära ett halvår, kändes det som. "Robert, du får inte träna när du låter sådär" säger mamma nu. Jag skrattar åt henne. Jag är inte sjuk. Jag hostar bara.

Låter dock som att man är sjuk när man hostar runt på gymmet. Måndagar, fan vad jobbiga dem är. Har kommit underfund med att det är för att jag alltid äter en jävla massa på Kina Thai Gården på lunchen och när vår historialärare släpper oss från lektionen en halvtimme för tidigt (som han gör rätt så ofta) så hinner det inte alls gå 2,5h från lunch till gym. Det är typ den perfekta tiden, för då har man kommit över det där stadiet när man är mätt och även "trött-svackan" man hamnar i, matkoman.

Jag blir illamående! Osoft, minst sagt. Yr också, men det är ganska soft. Men inte sura uppstötningar och det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0