The Dark Knight Rises

"Okay it turns out Michael Bolton is a major cinephile" - De vet ni nog om att jag också är...

Nu har jag fått reda på lite nytt om den nya Batman-filmen. Säkert några som bryr sig, kan jag ana. Det kommer introduceras en jävla massa karaktärer kan jag säga till att börja med. Bland annat kommer Joseph Gordon-Lewitt vara med i som rollen John Blake som tydligen är en polis och Marion Cotillard kommer spela någon som hjälper Bruce med företaget, ryktas också om att hon är dotter till skurken i första filmen, Batman Begins. Sen har vi också Tom Hardy som kommer spela huvudskurken Bane och med det sagt kommer det alltså vara tre pers från Inception som nu är med i den nya filmen.

Sedan är det även klart att Anne Hathaway kommer vara med och spela rollen som Selina Kyle/Catwoman. Slutligen kommer Josh Pence vara med och spela en ung version av skurken i första filmen, i nån form av Flashbacks 30 år innan filmen utspelar sig. Både Catwoman och Bane? Kommer de passa in? Min första reaktion var dålig kan jag säga. Men sen när jag tänkte efter vet ju Christopher Nolan vad han gör och lyckades ju "ganska bra" med Jokern om man säger så, som inte heller är speciellt verklighetstrogen i serietidningarna. Jag litar på Nolan.

Filmen ryktas ha premiär den 20:e Juli 2012


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0