SKRILLEX @ Nalen

Jag och Nico åkte in vid sju och gick och förade på någon pub på Mariatorget. Sedan gled vi in i Nalen 20.30 då konserten skulle börja 21.00 I garderoben fick vi dock reda på att Skrillex inte skulle gå upp förrän 23.10 så jag och Nico lyssnade lite grann på den första DJn som körde och tog oss sedan till McDonalds.

Vid 22.15 kommer vi tillbaka till Nalen och upptäcker till vår glädje att en ny, bättre DJ spelar. Efter honom lirar två killar till tillsammans och sedan var de vad jag förstod tänkt att Skrillex skulle börja. Men han var försenad så ytterligare en DJ började köra. Den jäveln fick dock hybris och ville aldrig dra från scenen och spelade åtminstone en halvtimme för länge än vad folk orkade med, men de kanske var för att Skrillex inte hann dit innan dess. Vid 00.35 drog det i alla fall igång. Och...

JÄKLAR I MIN LILLA LÅDA VAD FETT DET VAR!
Hela jävla konserten bestod av 1,5h moshpit liksom, man blev trampad på fötterna ett x antal gånger och fick en skalle på käften men det hör till. Det var riktigt soft när han började köra Robyn - Call your girlfriend (Feed Me remix) och sen även hans kändaste låt Scary Monsters and Nice Sprites, då kom de konfetti från taket och Skrillex körde stage dive.

Han var över förväntan för mig, jäklar vad han ägde scenen, vad folk flippade liksom.

Här under har ni ett filmklipp där han har bett alla tjejer sätta sig på närmast killes axlar och gungar loss.




Det var dock tillfällen som var bra mycket mer flippade än i det här klippet, en snubbe som jobbade för Skrillex sprang runt med en ordentlig kamera och filmade så i sinom tid kommer de nog komma upp ett riktigt skönt klipp på youtube.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0