Citat av Gammelmormor

Jag bläddrar i anteckningar i min mobil efter något roligt att skriva om. Jag brukar anteckna på fyllan och sedan kunna läsa lite roliga saker dagen efter. Får samla ihop några sådana och skriva ett roligt inlägg i framtiden. Men nu när jag letade runt hittade jag två olika anteckningar som innehöll citat av min gammelmormor. Jag log när jag såg dem. Usch vad jag saknar henne.

På en middag sa pappa "Du ser ut att må bra" till henne.
-"Ja käften går ju, serru!" skrattade hon glatt och nöjt.

En annan middag berättade hon om min mammas bror Roger, om hans tidigare jobb som ung.
"Han var DJ!" sa hon stolt.
-Ja, och jäklar vad duktig han var också" sa då min mormor.
"Han slaktade..!" la hon till. Hon fick hela bordet att skratta. Det var ju inte så hon menade att han slaktade som DJ, utan att han jobbade som slaktare. Men denna koppling förstod hon inte.

Men hon log ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0