Ung vänster

Idag stod jag högst upp i ljushallen, plan fyra. Jag tittade ner över alla andra, tog det lugnt i väntan på en lektion. "Hahaha, Hubbe kolla snett ner till vänster" säger Erik.

Jag tittar. Först ser jag inte, men sedan upptäcker jag vad han menar. Det står två ungdomar vid en liten disk, den ena har kort rött hår och glasögon. Den andra är finnig, har otvättat hår och en ful tröja. Detta ser jag på 30 meters avstånd. Jag gissar på att båda har håriga armhålor, är lesbiska, feminister och aktivister. Dem står bredvid en stor affisch bredvid sig som säger "UNG VÄNSTER - BLI MEDLEM".

Förstår dem inte att dem befinner sig på VGY? Ingen gick fram till dem under de 10 minuterna jag kollade på dem. Bort. Jag blir arg.

Titta här. En vänsterpartist som på allvar satt och ville bygga en evighetsmaskin. Dem andra bara skrattar.


Kommentarer
Postat av: Pauline

hahah såg de också jag ba gick dit bara för de e kul å höra vad dem säger sen börja ja garva och gick bort där ifrån igen, haha kul greejejjj ju :..

2011-03-17 @ 16:13:43
URL: http://paulinelinis.blogg.se/
Postat av: Hubbe

Hahah, de är rätt Linis! Du borde sagt "Bara så ni vet befinner ni er på Värmdö Gymnasium. Bara så ni vet".

2011-03-17 @ 21:59:09
Postat av: Anonym

Är Värmdö Gymnasium ett stekargymnasium?

2011-03-17 @ 22:49:51
Postat av: Hubbe

Det har inget med stek att göra. Vi hatar bara röda jävlar.

2011-03-17 @ 22:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0