Laktosintolerans

Jag såg på ett TV-program för ett halvår sedan. Några halvkändisar flyttade hem till Caroline af Ugglas och skulle laga mat och fräscha upp hennes hus för en kväll. När dem lagade mat så använda kocken olivolja istället för smör när han skulle steka köttet. "-Jag tar olivolja istället för smör, för Caroline är nämligen laktosintolerant och då ska hon absolut inte äta smör" sa han.

Jag blev så irriterad över detta. Förbannad till och med. Lite fucking smör, herregud, var inte så överdrivna med folk som är intoleranta. "Laktosfri mjölk". Dem dör inte när dem får i sig laktos.

Jag är nämligen själv intolerant. Men inte fan bryr jag mig om det, steker i smör hela tiden. Dricker mjölk hela tiden. Äter glass hela tiden, älskar glass. Glass är bäst. Bara soft att kroppen inte pallar ta upp allt utan de istället rubbar hela matsmältningssystemet, då håller man sig i trim. Åt Tofu glass för inte så länge sedan, fy fan!

Var inte så mesiga alla ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0