Unknown

"Everyone should have learnt from the movie 'Taken'. Do not fuck with Liam Neeson"

Handlingen kretsar kring Dr. Martin Harris som vaknar upp efter en bilolycka i Berlin och upptäcker att hans fru Elizabeth inte längre vet vem han är, och att en annan man har antagit hans identitet. Istället för en vanlig minnesförlust där han inte vet vem han är, vet han vem han är men ingen annan tycks veta det. Ensam finner han sig jagad av både myndigheter och lönnmördare och med  taxichauffören Gina som enda hjälp försöker han finna sanningen och ta tillbaka sitt liv.

Neeson säger själv om filmen att den inte är en sån uppenbar thriller, man får tänka lite själv. Det ska inte vara att man tänker "ja, jag fattar" när något förklaras i filmen - och så var det inte heller! En spännande, soft actionrulle med Liam Neeson, precis som i filmen Taken. Den borde ni också se för den delen.

+ Till att January Jones som är med i filmen är jävligt tight också.

Biopremiär nu på fredag, den 17:e juni.

Genre: Action, Mysterium, Thriller
Betyg på IMDb: 7.0/10

Tryck på bilden för att se trailern

Kommentarer
Postat av: willé

Kul grej angående när jag tänkte se denna film idag. Jag gick in på movshare sökte på unknown och klicka på första bästa.

Jag började kolla och upptäcker inte förrän en kvart in i filmen att de e helt fel film. Jag satt o kollade på Luster(2010). Typ 3,5 på imdb, som jag såg efter denna kvart. Jag tänkte "skägg", men gav den en chans. Den va soft, konstigt nog. Skurken från Limitless(Andrew Howard) har huvudrollen.

länk: http://www.movshare.net/video/dve4wp063rv5f

2011-06-16 @ 03:17:11
Postat av: Hubbe

Hahah, sjuka jävel, ofta du ser något med så lite på IMDb?

Är den verkligen något att ha? Ser hellre Järnjätten alltså (;

2011-06-17 @ 15:51:59
Postat av: willé

Ja de e de som är de sjuka. Jag trodde den skulle suga hästsnorre, men den va bra. Sevärd skulle jag säga=) Trots att den har så lågt imdb så pissar den på järnjättens 7,9!

2011-06-17 @ 17:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0