Från dröm till mardröm på WorldClass

Jag var lycklig när jag lyckats övertala farsan att åka med mig till gymmet (han har skyllt på en förkylning några dagar nu) men lyckan skulle förändras.

Han ville köra uppvärmning. Jag gillar inte uppvärmning. Men jag ville träna med gubben min, så jag gick upp till övervåningen på WorldClass och ställde mig på trappmaskinen. 5 minuter senare var jag helt slut, andfådd och kände mig konstig. Gick ner, satte mig och andades ut. Jag mådde illa.

Knallade sen vidare och körde bänkpress med farsan, därefter körde jag hantelpress. Men efter andra setet gav jag upp. Jag gick och la mig i ett hörn och chillade i 20 min. Sen gick jag in på den stora toaletten i omklädningsrummet och la mig. Det blev strömavbrott. Jag låg kvar. Tio minuter senare orkade jag inte längre och stoppa fingrarna i halsen - Jävlar i min lilla låda vad jag kräktes. Jag spydde på WCs WC.

Sen mådde jag bättre. Klarade av att köra WOD, HFMP och de klassiska tricepsövningarna. Sen orkade jag inte alltså. Jag tror de beror på att jag inte ätit speciellt mycket innan, en proteinshake, ett ägg och två koppar kaffe. Det var frukosten liksom. Och de fick jag ur mig, och säkert en eller två shakes från gårdagen med. Så jag åkte med farsan därefter och fyllde på kroppen med tre cheese och en cola på McDonald's.
Underbart.
Pappa tycker jag har konstiga vanor, sa han.

Detta lyckades jag åstadkomma i alla fall;
• 3 set Bänkpress, 1set 75kg 4 reps, 2 set 70kg 8 reps, 6 reps.
• 2 set 15% lutande hantelpress 26kg, 8 reps.
• 3 set pushdown med stång 59kg, 8 reps
• 3 set pushdown med rep 45kg, 8 reps

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0