Tivolit i Köpenhamn

Gled vi till slut in på i onsdags, vid femtiden. Detta bevisade för mig och mina brorsor att vi aldrig bör göra spontanare med föräldrarna, de var alldeles för sent att gå dit vid den tiden. De var lite halvsynd också att den feta berg-och-dalbanan 'Daemonen' var ur funktion, den hade jag sett fram emot. Men slänggungan blev de i alla fall. Vete fan om den var så hög som jag trodde, men 60 meter upp svingades man runt i alla fall. Ganska obehagligt att sitta och titta på de tunna kedjorna man hängde i.

Sedan var de ett åk jag och Morgan döpte till 'Flygplanet' vilket de egentligen skulle vara två som fungerade, men de ena var trasigt. De resulterade i att vi fick stå i kö i över en timme då endast 4 platser gick per åk. Men tillslut så! Och jäklar vad den var fet. Synd bara att kön var så lång.

Tivolit i sig var mysigt. Sen fanns de ett Ben&Jerry stånd där Caramel Chew Chew och Cookie Dought inköptes. De var ett ganska bra nöjesfält, men Liseberg är vassare ändå alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0