Hemma

Igår kom jag hem.

Spenderade halva måndagen, hela tisdagen och halva onsdagen med att vara hos Morfar. Han verkade må hyffsat faktiskt, det var kul att se. De är på grund av honom som jag är en kvarts tysk, han är nämligen helt tysk. Och så bor han i Skåne, fatta de - Han pratar skånska med tysk brytning. Inte alltid lättaste att höra vad han säger, om man säger så. Och de säger jag.

Sen körde jag bilen med familjen vidare till Danmark. Fast väl i Danmark fick jag inte övningsköra. Där får man inte de överhuvudtaget, även om man är dansk liksom. Skevt de där, kan jag tycka. Vi checkade i alla fall in på första hotellet vi såg vilket blev Clarion Hotel Copenhagen där det inte fanns överdrivet många rum för 5 personer. Så vi betalade för två rum varav ett för mig och brorsorna. Jävlar i min låda vad vi skrattade när vi såg vad för slags sängar vi skulle sova i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0