Studiebidraget höjs

I september höjs studiebidraget, troligtvis med 116 kronor enligt Metro. Fatta vad mycket jävla skatt som går åt att betala oss med. Jag förstår inte riktigt grejen med studiebidrag alls. Istället för att kräva den där dryga tusenlappen av föräldrarna i skatt kan man väl bara sänka skatten med de pengarna per månad och låta föräldrarna behålla pengarna istället för att de ska ut och sen tillbaka in på kontot. Och vad ska en höjning med drygt 100 kronor i månaden vara bra för... Bidrags Sverige vad fan. Jobba.

Kommentarer
Postat av: Pauline

aa sån liten höjning sög ju och det är sant att pengarna är rätt onödiga. Men i de här avseendet har jag ett lite sossetänkande och tänker mest på mig själv... Jippie jag får mer pengar, ja.. Så jag tycker nog det är positivt.. Men jag förstår din point och om man tänker generellt är det grovt onödigt.

2011-01-11 @ 23:46:34
URL: http://paulinelinis.blogg.se/
Postat av: Anonym

116 i veckan. 500 i månaden.

2011-01-13 @ 13:07:33
Postat av: Hubbe

Är det sant?

2011-01-13 @ 18:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0