Saknar jullafton

Även fast det var fullt av julgranar, julpynt, julmusik som spelades överallt samt att folk sprang runt fulla med tomteluvor så fick jag knappast någon julkänsla i Lanzarote. Jag gillar som jag förut sagt den där julkänslan. Jag tycker den är bland det bästa som finns. Att jag ett år missade Halloween var för mig väldigt jobbigt. Tänk er då det här, som på riktigt är en stor högtid i Sverige, den största av dem alla, att jag fick missa den. Det var helt klart värt det att åka till Lanzarote, jag missar det så otroligt mycket. Men att inte fira jul. Det känns.
 
Vet ni vad jag åt till lunch på jullafton? McDonald's. Mc fucking Donald's. Vi kom på det när vi hade beställt, "vad fan, ska vi äta donken på jullafton? Jahapp, visst". Min faster var i alla fall väldigt snäll och gav alla julklappar ändå, där fick jag en gnutta julkänsla i kroppen. Jag fick bland annat en bok. Jag läser väldigt sällan böcker (inget annat än Dan Browns) men eftersom det var boken som True Blood är baserad på så läste jag den. Den var för övrigt väldigt bra, men som filmälskaren jag är rekommenderar jag ju självklart TV-serien hellre.
 
Och vad åt vi sedan till julmiddag? Jo, mexikanskt. Jag tog en tallrik full med enchiladas, tacos, burritos och även en stor nachotallrik till förrätt. Jävlar i min lilla låda vad mätt jag blev. Men det kändes lite sorgset att sitta och trycka i sig tex-mex istället för hemmagjorda köttbullar, skinka, sill och potatis. Men jag får väl slå till med en ordentlig jul nästa år. Magisk skall den bli.

McDonald's den 24:e december. Fy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0