Mighty Joe Young



För några veckor sedan blev jag nostalgisk och såg därför filmen Mighty Joe Young, även kallad Joe Jättegorillan. Jag förstår inte hur den kan ha så lågt IMDb betyg, för den är så jävla grym. Älskade den när jag var liten och älskar den fortfarande lika mycket nu. Kanske just därför jag gillar den? Inkörd i huvudet som liten, liksom. Om ni inte sett den är det ett måste. Är fan fortfarande förbryllad hur dem kunde få apan se så levande ut, utan att använda CGI effekter, ni vet, dataanimering.

Det är främst ett så jävla bra soundtrack i filmen, vilket jag efter lite research fick fram är en känd visa från Botswana. Jag tänker fan köpa ett mixerbord bara för att jag skall kunna göra en houselåt av denna slinga alltså, tycker den är för jävla skön.

Genre: Familj, Äventyr
Betyg på IMDb: 5,4/10


Hela låten är jag-kan-dö-till-denna-låten-skön, men just den slingan jag menar är den vid 1:42, Imba Wimba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0