En tyst natt, med the Hunter.

BAKGRUND.
Man bör stänga av vår inspelningsbara boxer innan TVn. Om man stänger av den efter att man stängt av TV, kommer den att gå på utav sig själv om man sedan sätter på TV och sedan efter någon halv sekund stänga av sig själv.

Klockan har klivit över tolvslaget. Jag sitter i mitt rum, men vill gå ner till vardagsrummet. Jag vill se på Solsidan, jag MÅSTE se Solsidan för jag missade det nämligen tidigare idag då jag arbetade. Därför bestämmer jag mig, jag ska nu se på Solsidan.

Jag tar tag om min MacBook och medföljande laddare och smyger mig ner för trappan i mörkret, så tyst jag kan. Och det gick bra, jag tror inte att jag väckte någon. Jag går till TVn och försöker sätta på den, men märker att farsan slagit av strömbrytaren. Jag slår därför på strömbrytaren.

I väntan på att TVn och framförallt boxern skall sätta igång går jag en snabbis på toaletten. När jag sitter där, stilla i det tysta mörkret börjar jag fundera om hur högt TV ljudet är. Rätt som det är, när jag fortfarande sitter där i ett helt annat rum, sätts en repris av Melodifestivalen på och "I'M THE HUUUNTEEEEEEEER!!!!!" dånar från TVn på högsta volym, endast för att sedan tystna då boxern stänger av sig själv.

Jag skrattar tyst för mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0