Går som en pensionär

Jag har nu under den senaste veckan smygstartat med gymmet. I tisdags tränade jag lite som jag nämnt. Detta resulterade i en grov träningsvärk då jag innan dess inte kört på två veckor. Jag körde bara bröst men fick t.o.m träningsvärk i mina biceps, då är det fan i mig illa.

Jag tränade även sedan på torsdagen, men då fick jag inte mycket gjort, jag hade fortfarande ordentlig värk och orkade därför knappt lyfta något. Sedan körde jag det tredje smygstartspasset i fredags. Då hade träningsvärken släppt ganska bra och jag kunde kötta på med både bänkpress, biceps, triceps och BEN.

Jag provade till exempelt att köra 8,8,7,7.....1,1 med dips-superset-armhävningar. Sjukt jobbigt, måste göra det igen!

Det känns lite märkligt att ljuga för mina föräldrar dock. När man står och mixar ihop en bulkoboy och farsan frågar "Är det inte lite onödigt att dricka det där om du inte tränar?"

Jag tycker det är ganska skumt att dem inte märkt att jag har träningsvärk i mina ben från i fredags... Jag stapplar nämligen fram. Går upp för trappan på alla fyra mer eller mindre. Det var först idag som jag går förbi Morgans rum som ligger precis innan trappan och han säger "Robert, är du sjuk?"
"Nej, vadårå?", svarar jag.
"Nehe, varför går du så konstigt då?"
"Va snackar du om, jag går inte konstigt?" svarar och hasar mig ner för trappan.

Jävlar i min lilla låda. Nu säger mamma att vi ska ut och gå på promenad. Detta kommer inte fungera, måste lirka mig ur detta. Kvickt!

Update: Jag lyckades inte lirka mig ur. Nu vet dem att jag har tjuvtränat. Pappa blev arg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0