BÄNKPRESS

I tisdags gled jag in på gymmet under rusningstiden, vid fyra. Värdelös tid egentligen, men mycket bättre än förra tisdagen jag var där runt samma tid, då var det förjävligt.

Denna tisdag så stötte jag på Pontus som gick i min klass i Hemmesta. Han skulle bänka med sin kompis. "Ska vi maxa?" utbrast jag. Pontus gick med på det.

Mitt senaste personbästa var 80kg så jag satte på det, la mig ner och fick hjälp att få av stången från ställningen. Sen sänkte jag ner den mot bröstet och pressade upp. Den bara flög upp, kändes det som! Så jag blev nöjd som fan och la på 85 kg.

Sänkte ner den och tröck upp, gick segare på slutet så Pontus hjälpte till lite fast jag sa till honom. Han var ingen vidare erfaren passare märkte jag, var ju på god väg att få upp den. Hade inte alls behövt hjälp. Så utan att hänga av stången sänkte jag bara ner den igen för att jag ville få upp den själv. Denna gång när jag i princip var uppe igen så hjälpte han. Jag sa till honom ordentligt, "rör inte, även om det ser ut som jag inte klarar den".

Han lyssnade. På den tredje repetitionen tröck jag upp skiten utan hjälp. Var dock trött och det var skakigt som fan, men jag lyckades! Och i och med att Pontus inte riktigt hade koll och hjälpte till med sina fingrar på de två första repsen (typ ett par hundra grams skillnad) så blev det som jag körde 3 reps på 85kg! Utan hans hjälp hade jag åtminstone gjort 2 stycken, mycket möjligt att jag faktiskt klarat 3... Så nästa vecka satsar jag på 87. Taggad.

Allt för idag, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0