Musikproducenter

När Swedish House Mafias 'Save the World' började spelas på radion frågade min pappa om de var svenska och sjöng. Men jag fick förklara för honom att de var SHM som gjort låten men inte som sjöng. Han blev jävligt förundrad över detta.

Nu i veckan spelade jag Aviciis penguins med sång på som då heter 'Fade Into Darkness' och så berättade jag att han var svensk. Men sen fick jag, återigen, tillägga att musikproducenten var svensk och inte han som sjöng.

Nu har jag kommit underfund med att elektronisk musik går under musikproducentens namn, och inte den som sjunger, då de är olika från gång till gång. Nu är de inte artisten som gäller utan personen bakom liksom. Vocals är bara som ett till instrument.

Tycker nästan de därför nästan ska vara 'Max Martin - Till the World Ends' istället för att de står Brittan. Think about it!
                  


Kommentarer
Postat av: Niles

Hej! Hoppas att du har en bra kväll :) - Vad händer imorgon?

2011-08-02 @ 22:03:21
URL: http://dirtyhome.blogg.se/
Postat av: Anonym

Penguin utan sång heter Fade into Darkness Instrumental

2011-08-04 @ 19:42:46
Postat av: Hubbe

Säger vem?

2011-08-04 @ 21:19:16
Postat av: Anonym

Han själv, och Spotify. Dessutom är det bräckt vatten i Östersjön inte salt!!!!!!

2011-08-06 @ 19:24:09
Postat av: Anonym

Spotify, Itunes mm.

2011-08-06 @ 19:32:43
Postat av: Anonym

Penguins

2011-08-07 @ 16:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0