Bollkull

När vi var på bastuflotten häromdagen tänkte vi köra lite bollkull. Utan att jag vet ordet av har leken börjat och jag får en tennisboll flygande på mig där jag sitter med fötterna ner i vattnet.

Självklart vill jag inte vara kullaren så jag tar upp bollen i min hand och letar efter någon att träffa. Nico ligger i vattnet, även han ovetandes om att leken ens hunnit börja, tittandes åt ett annat håll. Jag kastar bollen lite löst i en hög båge för att träffa honom men när den endast är en meter ifrån honom vrider han på huvudet och bollen träffar hans näsa.

Blodet börjar rinna. Jag börjar skratta. Nico berättar att han bara blödit näsblod tre gånger tidigare i sitt liv. Då skrattar jag ännu mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0