It's always sunny in Alicante

Just nu ligger jag i min säng med datorn vid sidan om mig. William ligger i sängen bredvid och bredvid honom står en stor säng. I denna stora säng ligger Simon och slutligen Armin. Fyra grabbar i en källare, varsin dator (utom Simon, haha!) och trådlöst internet. Jag anar en lätt röd nyans i mitt ansikte. En skön nyans, en nyans som indikerar att jag varit i solen idag. En nyans som i morgon är brun. Simons är dock knallröd, hahah.

Temperaturen ligger på dryga 20 grader i skuggan så det är inget att klaga på, särskilt när solen står högt flera timmar längre än på den svenska sommaren, så det är varmare längre. Det är faktiskt ganska skönt här vill jag meddela. Förutom att de är en studieresa...

Vi var på deras skola idag. Jag fick lite perspektiv. Lektionerna var alla bara 45 minuter, vilket kan tyckas låta skönt. Men dem har även bara 45 min idrott. Och 5 minuters raster mellan alla lektioner, så dem har inte en jannes chans att hinna duscha efter idrotten. Inte speciellt lång tid på sig att byta om innan heller. Dessutom går småbarn där. Enda ner till treåringar. Känns som att man befinner sig på Ösbyskolan typ, fast enda upp till gymnasieelever. Och så har dem skolmat. De kändes lite som ett fängelse. Maten var serverad på en metallbricka som ser ut som att man är i ett fängelse. Eller de faktum att de är en mur och galler runt skolan, och man är inlåst under dagen. Lite obehagligt. Så fick man inte vara oanständigt klädd heller.

Svårt att tanna då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0