Hur studsar man i Alicante?

I Alicante var det inte som i Sverige. Alla hade inte en studsmatta på sin tomt, utan dem hade istället en pool. För att hoppa gjorde dem istället så att dem grävde ett hål i sanden och tröck ner en livboj. Sedan var det bara för dem att springa på den och studsa. Några gjorde volter till och med. Jag sprang fram till den och provade ett hopp. "Jodå" tänkte jag, "den här ger tillräckligt med studs". Jag satsade sedan på att göra ett nytt hopp, den här gången en flip. Jag sprang fram, hoppade, studsade och gjorde en framåtvolt med skruv (eller frontflip 180 som man säger in tha hood). Nailed it!

Men sedan fick jag inte hoppa något mer. Min lärare var rädd att jag än en gång skulle få hjärnskakning på skoltid. Haha, jag som hade ett europeiskt försäkringskort och allt med mig liksom. Här är en bild när jag är in action, ser ganska kul ut.

(C)2009 Benjamin Solem, all rights reserved

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0