Bulkmage

Nu jävlar går det uppåt mina damer och herrar. Jag börjar fan i mig toucha 73kg sträcket! För en månad sedan touchade jag 70kg sträcket, så det har gått fort. Jag märkte det idag att det syns när jag stod och pissade på gymmet då det är en spegel på toan och jag märkte hur min mage stack ut. Jag har fått den så kallade "bulkmagen". Det är inte så mycket fett inblandat utan mer att den är full och uttänjd. Blev fan i mig lite nöjd alltså!



Vid mars förra året vägde jag också 73kg. Det är de tyngsta jag någonsin vägt. Då såg jag dock ut såhär:

Fyfan. Det gör jag inte nu. Jag är åtminstone bra mycket starkare än förra året så jag inbillar mig att jag har fått lite mer muskler sen dess. Hade ju mer fett då och vägde lika mycket, så då var de mindre muskler och mer fett. Nu är det tvärtom. Det är ju soft. Jag ska försöka fortsätta gå upp i vikt ända tills slutet av maj.

Idag sprangs det cooper-testet också. 2660m körde jag på 12 min. För att få MVG skulle man springa 3120m vilket betyder att jag behöver springa drygt ett varv mer än vad jag sprang idag till nästa gång. Det sjuka är att jag tror att jag kan klara det, av tre anledningar:

1) Jag höll igen idag för att kunna förbättra mig
2) Jag har inte sprungit på ett år men ska nu börja löpträna tills nästa test
3) Jag ska fan kötta på med vilja


Denna löpträning kommer ju dock göra att jag riskerar att gå ner igen.. Det vill jag inte, än. Så jag får äta på som tusan. Men det ska nog gå att hålla vikten. Sen två veckor innan sommarlovet slår jag till med en deff.

Läste idag på gymmet att kroppens temperatur påverkar mängden fett i kroppen. Fett är ju till för att skydda men också värma kroppen. Men om den redan har en hög temp behövs det ju inte lika mycket fett för att hålla den varm. Därför bränner kroppen fett om man är varm. Och jag har flera gånger hört att jag är väldigt varm, enligt folk. Kan detta vara en liten del till att jag har svårt att gå upp i vikt? Möjligt.

Kommentarer
Postat av: willé

Du talar i gåtor i sista stycket och har hattat till det BRA.



"Därför bränner kroppen fett om man är varm" stämmer inte, man förbränner mindre fett när man är varm.



När du säger: "Och jag har flera gånger hört att jag är väldigt varm, enligt folk. Kan detta vara en liten del till att jag har svårt att gå upp i vikt?"

Menar du att din kropp hela tiden arbetar för att vara varmare än normalt, eller att du har mycket fett som håller dig varm?

2011-04-29 @ 18:59:14
Postat av: Anonym

Säger som Wille, man förbränner mer om kroppen är kall, för då använder den fett för att hålla kroppen varm :)

2011-04-29 @ 19:52:09
Postat av: Hubbe

Jo jag har hört det också.. Jävla tidning hatta till de, skrev massa om kroppens egna temperatur hela tiden. Allt vände sig för mig, haha

2011-04-29 @ 21:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0