Hoffmaestro på Gröna Lund

Konserten börjar 20.00
.
Åt middag med släkt hos farmor och tog sedan en buss vid klockan 19, och på väg dit får jag höra att både Simon och David som jag skulle dit med har bangat av olika anledningar. Fan, tänker jag.
När jag kommer till Slussen springer jag ner till Djurgårdsfärjan men märker att det är en ordentlig jäkla kö där. Fan, tänker jag igen.
Efter 10 min har jag kommit längre fram i kön men färjan åker iväg och det står att det ska ta 15 min innan nästa åker. Fan, tänker jag för tredje gången.
Men som tur är kommer en extrafärja på en gång och den kommer jag med. Så åker man till Grönan och kommer dit 19.55. Smiter förbi kön och drar Gröna Kortet och glider in. Märker att det är en fet folkmassa som sträcker sig hundra meter från scenen, och då från sidan av scenen och jag ser inget av bandet. Fan tänker jag för femte gången.
Men jag försöker trycka mig inåt och så fort Hoffmaestro började spela så började ett jävla tyck som förde mig fram ända till mitten av publiken, 13 meter från scenen. Jävligt soft. Jag kom in, emot alla odds.
.
Jag har fan aldrig sett så mycket folk på Grönan förut. Jag har inte heller förr sett så många ungdomar i stan, det rullade ut folk i en timme efter konserten. Många tusen människor.
.
När konserten var slut hittade jag Jocke och Max och var med dem i nån timme, sen drog jag till Slussen och mötte upp Julian, Marcus och Tom. Vi begav oss till Skinnarviksberget i sann Hoffmaestro-anda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0