Clustret

Jag hade inte tänkt att gå på skolans efterfest. Det var så sent som vid klockan 21.oo igår kväll som jag och M bestämde oss för att faktiskt dra dit, ett riktigt impuls beslut. Vi var vid slussen strax innan 22.oo och efter en onödig väntan drog vi till Clustret. Där träffade vi på kön. Den där onödigt långa, tjocka orörliga kön. Kön som ledde till att folk stod på samma plats, utan att kunna röra sig en meter på en timme. Så i väntan på att kön skulle lätta drog vi några stycken och "förade" och kom sedan tillbaka och kom tillslut in vid 23.10. Det var faktiskt ett jäkla ös. Skönt gung, men så jävla varmt. Men det var kul, och vi var där till 00.20, sen var det tänkt att vi skulle ta en nattbuss hem. Men SL är ju självklart dumma i huvudet och det kom ingen nattbuss, så vi fick ta en 474 hem och jag fick väcka morsan mitt i natten för att be om skjuss.
.
Men minus själva kön som halva kvällen bestod av, så var det ändå en lyckad kväll.
.
.
Man kan ju tyckt att stället kunnat ta mer än 700 pers när två skolor är bjudna, och fri biljett försäljning vid ingången, och endast vår skola har mer än 1200 elever. Grymt planerat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0