Konsten att somna på bussen vid fel tillfällen

För några månader sen åkte jag hem onykter och somnade på bussen, och åkte därför 4 hållplatser för långt, jag vaknade vid Fågelbrovägen.

Igår när vi skulle hem från Dalarö så gjorde vi det genom att ta en buss till Felix studenthem i Haninge och sedan ta en taxi till slussen. Därefter tog vi en 474:a mot Värmdö och jag böt till en 434 vid Ålstäket. Grejen var att jag somnade på bussen den här gången också. Vaknade vid ett ställe jag trodde var min hållplats och gick av, men märkte att så inte var fallet. Helt kolsvart var det och jag var helt lost. Jag började lysa med min mobil och såg på busskuren att det stod "Tavastbodavägen" och blev rädd som fan och trodde jag hamnat ute på Boda. Men sen såg jag att det stod typ "433 och 434" på skylten och fick tillbaka lugnet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0