"Turkar"

Varför kallar man ofta invandrare för turkar? Det slog mig häromdagen att det är jävligt soft i turkiet; sol, kristallklart vatten, värme, kebab och så vidare. Varför skulle man vilja flytta till Sverige då för? Jag har försökt hitta något om att det är nåt krig som gör att dem flyr från landet, men inget sånt hittade jag. Med andra ord är det väl ganska sällan att "en turk" faktiskt är en turk, utan snarare någon från typ Irak?

Eller så är det ett krig, eller någon diktatur där. Upplys mig i sånna fall.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla ställen i Turkiet kanske inte ser ut som de på bilderna också? :D

2010-11-11 @ 20:32:58
Postat av: H

Nej de är ju sant, men om de varken har en diktatur eller ett krig verkar det ju endast knappast smart att dra till kalla, dyra Sverige när det är skitsoft där? ;)

2010-11-12 @ 08:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0