Repo Men

.
Den här filmen såg jag nu på kvällen, efter Idol. Synd med Weise förresten, men hellre honom än Olle så det var ju bra åtminstone. Nåväl..
.
Handling: Filmen utspelare sig i en nära framtid där artificiella organ blivit big business. Om du behöver en ny lever till exempel köper du en konstgjord sådan på avbetalning. Det är dock väldigt många som inte har råd at betala tillbaka då de kostar flera miljoner och företaget tar över 20 procent i ränta. Filmen handlar om en man som är anställd vid ett företag kallat Unionen som tillverkar artificiella organ, och hans jobb är att ta tillbaka produkten om betalningen inte sker i tid. Han är en repomen, skär upp folk och tar deras organ och låter dem på så sätt dö. Men efter en olycka vaknar han upp, och har själv fått ett artificiellt hjärta...
.
Filmen var soft, Jude Law och Forest Withaker liksom! Det var enligt mig oväntad mycket action och blodiga scener! En stark början som knyter ihop till slutet på ett schyst sätt, och för övrigt en bra story. Dock var det lite segt enligt mig i 20-30 minuter av filmen, men nu i efterhand behövdes dem för storyn. Den avslutades på ett bra lyckligt men även olyckligt sätt, ihop knutet
till början.
.
Betyg av IMDB: 6,3

Kommentarer
Postat av: David

vart såg du den den finns ju bara som telesynk?

2010-11-21 @ 17:02:08
Postat av: Hubbe

Neeh, DVDrip såg jag på i alla fall, med AC3 ljud :)



Men%282010" rel="nofollow">http://www.tankafetast.com/torrent/2041-RepoMen(2010)

2010-11-21 @ 17:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0