Missar bussar

I morse skulle jag cykla till bussen vid 8.20, men märker att cykeln inte är hemma och jag kommer på att den står vid cykelstället. Och sen kommer jag på att bussen INTE går 25 över som den i princip alltid brukar göra, för nu är klockan efter åtta och den går nu 22 över. Jag inser att jag nu inte kommer hinna med bussen då jag inte hinner till den på två minuter och jag missar alltså den.
.
Nästa buss går 8.37 så när klockan är 8.32 på vår PC så tar jag Joels cykel och åker till bussen, men ser den åka upp mot busshållplatsen så jag i nästan slänger Joels cykel i cykelstället utan att låsa och springer som fan upp till bussen. Den står där givetvis de 30 sekunderna det tar för mig att springa till den, men när jag äntligen kommer fram åker den iväg. Schysst SL, schysst. Kom en kvart sent till skolan.
.
Detta leder till att jag nu missat två bussar på morgonen. Hur snyggt är det? Det sjukaste är att detta fenomen i princip hände i fredags också, fast då tog jag inte fel på tiden första gången utan letade förgäves efter min kemibok.
.
Det jag vill komma fram till är att jag håller på att bli något fruktansvärt. Något som min mamma är - En tidsoptimist. Japp, ni hör ju själva hur dåligt det låter. Hemskt.
.
Det skall fanimig inte ta mer än 5 min att cykla till bussen och gå upp för trottoaren i backen och ställa sig i busshållplatsen. Men jag tror ganska säkert på att klockan på vår PC inte stämmer överens med andra klockor. Jag kommer i alla fall inte följa den längre. Skall börja cykla till bussen när det är 7 minuter innan den går också. Bara för att vara på säkra sidan.
.
Får se om jag lyckas tajma bussen i morgon. En tidsoptimist ska jag fan inte bli.


Denna bild är förövrigt klockren....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0