Middag

Kusinernas föräldrar är över på middag hemma hos oss, likväl farsans bandkompisar med deras respektives. Men några barn har dem inte med sig, och mina brorsor är båda borta. Men själv ska jag jobba i morgon, så jag behöver för min egen skull stanna hemma...

MEN! Det blir åtminstånde god mat, vilket gör min 'ensamhet´ väldigt mycket mindre smärtsam. Till förrätt bjuds det på blåmusslor, gratinerade i vitlök och vittvin. Till varmrätt serveras det lammfilé feat. rostas, med potatisgratäng. Slutligen blir det fransk chockladtårta.

Ser fram emot det ganska mycket. Dock kommer jag inte kunna ta några bilder, det skulle ju verka ytterst märkligt bland sällskapet, även fast en av dem är konstnär. Nåväl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0