Dagens bröstpass

Även fast ryggen kändes (känns) ganska paj så åkte jag och gymmade efter min visit på Eriksdalsbadet.

Som vanligt på tisdagar blev det mitt bröst/mage-pass och drog in lite, lite cardio. Alla övningar körde jag 3 set. Körde ett tungt pass, med få reps.

Bröst
6 Lutande hantelpress...............28,5kg
6 Liggande flyes.......................15kg
6 Bänkpress.............................65kg (trött efter hantelpressen)
6 Reppress i CC........................71kg 
30x 20x 20x 15x 25 armhävningar (varav 20 med medicinboll)

Mage
15 Massakern (benlyft)
6 Massakern med pilatesboll på matta
10 Ako övning med boll. Svårt att döpa..

Cardio
5 minuter stairmaster (jogga upp för en drygt kilometer lång trappa)

Riktigt jävla jobbigt att köra trappmaskinen när man inte gjort de på nåt halvår, ska nog fan börja köra den efter varje pass. Det blir nog bra.


Kommentarer
Postat av: Matte

Du får gärna utveckla "Reppress" lite granna, inte en suck om vad det kan vara nämligen ;) även lite luddigt där med armhävningarna, haha eller är det bara jag?

2010-11-30 @ 22:02:30
Postat av: Hubbe

Det var ju du som förklarade för mig vad det är för något och tipsade mig om den (länge sedan).



Vet inte va de heter egentligen, men: stå i cablecross, ta ett handtag i varsin hand, dra ner rephandtagen mot kroppen. Luta dig lite framåt och pusha som en bänkpress typ. Dem ska vara ganska högt upp inställda liksom. Chest press i CC, nåt sånt heter det.



Ah jo de var lite luddigt under gymtiden också. Först gjorde jag 20 st armhävningar med hjälp av en medicinboll, AKO-style. (Ha den under en hand, armhävning, rulla bollen till den andra handen, armhävning..)



Men sen märkte jag att jag fick tillbaka pumpen snabbt, så därför gjorde jag ännu mer vanliga armhävningar. Ungefär likt det jag skrev, lite olika antal per set men det landade på över 100 st sammanlagt.

2010-11-30 @ 22:17:50
Postat av: Matte

Jaha, haha men vad fick du rep ifrån? Du kör väl med vanliga handtag i CC:n bara? Den är soft ibland asså, ibland gör den typ ont i armarna, vene riktigt vad jag tycker om den. Men när man gör rätt så tar den bannemig i börsten iaf.

.

Jaha fam va ryssigt, bra skit! :)

2010-11-30 @ 22:23:20
Postat av: Anonym

Jo ja kör med vanliga handtag men hela cable crossen är ju en kabel maskin, eller rep... Då blev de reppress (;

2010-12-01 @ 06:45:11
Postat av: Matte

Okej, haha men om du skriver rep så tänker man på..rep, som man har när man köra pushdowns, haha kablar och rep, en viss skillnad ;) Aja förstår nu iaf

2010-12-01 @ 09:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0