Backflip från 10 meter

Simhopp idag för det var "göra-vad-man-vill-idrotts-dagen".
Först körde vi lite uppvärmning, bland annat på en jävligt mjuk studsmatta. Efter att ha gjort en volt 360 så fick jag kommentaren av tränaren "du borde ju ha en bräda på fötterna". Bra eller dåligt? Jag gissar på bra. Sen fick vi kötta massa andra tråkiga grejer, som ljushopp, bakåtdyk, sumodyk, volt och sånna saker. När det endast var 5 minuter kvar av den timmen vi hade, DÅ fick vi göra vi ville. Och vi fick därför bara ett hopp var på valfri plats.
 
Senast jag gjorde bakåtvolt var i somras, med andra ord fyra-fem månader sedan. Och eftersom man inte fick göra mer än ett hopp hann jag inte träna på backflip på en lägre höjd. Så jag klev upp till 10 meter på en gång. Jävlar vad rädd jag var. Sen när det endast var jag kvar tänkte jag, "Nu har jag fan sagt att jag ska göra det här, kan fan inte fega ut nu". Vänder mig om. En och en halv sekund senare slår jag i vattnet med en uppskattad hastighet på 60km/h, ryggplask.
 
 
Kommer försöka detta i sommar igen, men den gången landa bra.

Kommentarer
Postat av: Matte

Hahaha, fan va synd Huberto. Många som tittade på? ;) Tror nog jag har ledning fortfarande.

2010-11-30 @ 22:01:00
Postat av: Hubbe

Ja.. Typ hela norska simlaget, några tränare, samt dem 20 andra eleverna från VGY som valde simhopp.



Ska som sagt prova igen i sommar, hört att de finns ett schysst bad i Saltis, ska se om ja kan dra dit med Janne nån gång.



Ja fick ju inte göra flera gånger... Skulle även viljat prova "bakåtvolt med framlängesfart". Men att göra ryggplask från 10an är på sitt sätt också en merit kan jag tycka ;)

2010-11-30 @ 22:20:33
Postat av: J

Soft hopp, bättre lycka nästa gång kanske ;)

vilket program gör du filmer i?

2010-11-30 @ 23:40:20
Postat av: Hubbe

Jag har ju ett FinalCutPro på min dator.. Men har inte orken att lära mig använda det, så den här videon samt alla andra är gjorda på iMovie09 :P

2010-12-01 @ 07:06:01
Postat av: Anonym

vad heter låten :)?

2010-12-02 @ 12:53:22
Postat av: willé

måste va hård o filma ryggen:D

2010-12-03 @ 01:12:42
Postat av: Hubbe

Flying Home - Marius Vries!



Dock är den bara 1,5 min lång, det är ett score från K** A*

2010-12-05 @ 21:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0