Du kan ursäkta dig

I morse stod jag vid min busshållplats. Musiken dunkade i hörlurarna och låste harmlöst in mig i min egna värld.
Från början är det bara jag där men sedan kommer en utländsk kvinna 30års åldern och ställer sig bredvid mig i väntan på bussen.
När låten är slut kommer bussen och jag börjar gå mot dörren. Men jag märker att underlaget är konstigt under ena foten och strax efter detta knackar kvinnan mig på axeln. Jag vänder mig mot henne som jag nu upptäcker är på höger sida om mig, hon har alltså ställt sig framför mig i "kön" som bara bestod av mig och henne. Jag ser att hon försöker säga något så jag tar av mig hörlurarna.
.
Kvinnan: Du gick på min fot!
Jag: Vasaru?
Kvinnan: Du gick på min fot. Du kan ursäkta dig.
Jag: DU kan ursäkta dig! Vafan ställde du dig framför mig för?
Kvinnan: Du kan ursäkta dig!
Jag: Nej det tänker jag fan inte göra.
.
Sedan gick jag på bussen.
©
.



Tyvärr gick allt det där till så, förutom konversationen. Jag sa bara lite nonchalant "Oj, förlåt!" och gick på bussen.
Men hon borde fan få skylla sig själv, det är fan ofta någon bara ställer sig framför en i busskön, bara för att man håller ett avstånd på 5 meter från en annan person som redan står där. Alltså det står någon framför dig, och man står en bit ifrån den. Sedan kommer en till person men den personen ställer sig inte bakom dig i ledet utan tränger sig. Förstår fan inte hur dem tänker. De jävla asen.
True story.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0