Skilda föräldrar

Man blir ju i nutiden inte ens förvånad om någon säger att dem har skilda föräldrar. Typ tre halvsyskon, och tre plast syskon och så vidare. Men detta är så långt bort ifrån min värld. Mina föräldrar har ju nu hängt ihop sedan 1990 eller något. Sitter här som 17-åring och finner det helt osannolikt att ha skilda föräldrar. Det finns inte i min värld liksom, och jag skulle fan inte klara av om en skilsmässa skulle inträffa heller, för till skillnad från andra vars föräldrar skiljer sig när dem är typ 8 att mina skulle göra det när jag nästan är myndig, det skulle bli så sjukt. Brutalt jäkla sjukt.
.
Jag tror jag skulle bli ett sånt där svagt barn som skulle må dåligt av en skilsmässa. Typ bli deprimerad eller hitta på något jävligt... jag vet inte. I början i alla fall.
Men mer än hälften av alla i Sveriges föräldrar är liksom skilda. What's up, liksom?

Kommentarer
Postat av: Linis

Jätte trist att föräldrarna skiljer sig. Men jag tror de skulle va bättre om föräldrarna skiljde sig nu, du är ju "vuxen" liksom kan ta hand om dig själv. När jag var tretton var jag bara ett litet barn som helt plötsligt skulle kunna klara mig själv fast än jag aldrig prövat på de. De e en skitstor smäll och givetvis gör man dumma saker. Jag sa, som du innan.. Något i stil med "Jag kommer begå självmord om mina föräldrar skiljer sig". Men tur så gjorde jag inte, blev bara lite rubbad ett tag :=)

2010-05-18 @ 20:16:23
URL: http://paulinelinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0