Chillare

Fasen du, vad min farsa har det slapp på jobbet nu för tiden. Sitter och cruisar på båten mellan öarna och har några dagar i veckan med sig en tät pensionär som sällskap. Dem här två herrarna brukar då bjuda varandra på luncher och han har lunch 1timme om dagen. Typ att den ena bjuder på lunch ena dagen, och den andra nästa dag så det alltid är varannan liksom.
I måndags satt dem här på bastuflotten på lunchen och grillade och käkade "kött med Rydbergs bearnaise" som farsan kallade det.
.
Sedan idag jämförde han sin arm med min och konstaterade att han var bra mycket brunare än mig. Jag undrade varför och då svarade han "jag brukar sitta och sola på min lunch, och ibland råkar jag somna".
Finns ju värre jobb.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0