Back in the days

Äldre folk blir sura när man som 17-åring använder uttryck som ´back in the days´ eller ´när jag var liten´.
Förstår dock inte varför, allt förutom idag är ju back in the days och jag tänker inte säga när jag var mindre. (Fast som jag lärt min lillebror Joel att säga... han är ju fan fortfarande liten, och var då bara mindre.)
.
I alla fall, läste några gamla inlägg jag skrivit här i bloggen och upptäckte att jag ändrat min struktur på morgonen ganska hårt. Förut gick jag alltid upp exakt två timmar innan skolan skulle börja, och jag har olika tider varje dag så jag höll på och ställde om alarmet varenda kväll. Nu har jag lärt mig att alltid gå upp 6.30 gå till bussen 7.00 och ta 7.12 bussen men det förstod jag tydligen inte då.
.
Varför gick jag då upp en timme innan min buss skulle gå förut? Jo, för att jag tydligen skulle göra mackor och sätta mig vid TVn och kolla på gårdagens avsnitt av How I Met Your Mother jag spelat in på boxern.
Detta ledde till att jag gick och la mig vid typ 22 varje kväll... nu går man liksom bara upp, duschar, äter gröt och drar iväg.
.
"Folk vill ha utveckling, men dem vill inte att saker ska förändras".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0