Vilken jäkla morgon

Jag vaknar 6.30 av att alarmet på mobilen tjuter. Jag öppnar snabbt ögonen och tänker att det är måndag (fast det är söndag) och öppnar garderoben och tar ut ett dubbelt par av boxers och strumpor för jag brukar träna på måndagar och tänker stoppa det i min väska. Sedan går jag ner och sätter in gröt i micron medan jag går och duschar. Efter det går jag tillbaka till köket och stoppar in gröten i frysen för att kyla den lite medan jag går och tar på mig kläderna. Därefter slänger jag i mig gröten och går till bussen.
.
Efter att ha hoppat av bussen vid slussen sätter jag mig på tunnelbanan och åker mot Gullmarsplan. När jag ska hoppa av plockar jag upp en Metro för att läsa i skolan och promenerar sakta men säkert dit. Väl vid skolan försöker jag öppna dörren men upptäcker att båda dörrarna är låsta. Jag blir förundrad och bestämmer mig för att vänta tills någon kommer och öppnar och tar fram Metro för att läsa medan jag väntar. På första sidan står det Metro weekend och inte förrän DÅ kommer jag på att det är söndag. Helvete tänker jag.©
.

Lite var sant, då jag vaknade av alarmet och tog ut dubbelt par och boxers och strumpor och gick ut ur mitt rum och skulle gå ner för trappan till köket då farsan frågar "Robert, det är söndag. Vart ska du såhär tidigt?".
"Juste fan, vad skönt!" svarar jag och går och lägger mig igen.
True story

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0