Konsten att vara förkyld

Nu har förkylning slagit in ordentligt, fast halsont har jag nästan bara på morgonen, men jag får feber i vågor och nyser, hostar och snorar som bara den.

Är jag hemma från skolan då? Nej, om man missar en dag känns det som att det typ är kört, så det går inte.
Istället går jag runt och känner mig halvt vilsen, lite täppt i öronen och har en trött syn med ögonen. Man blir ju faktiskt lite flummig och det är ju soft. Alltid något liksom, men det är inte så skoj att springa till toaletten var 5:e minut och snyta sig. 

Hur det kommer sig att jag en ens blivit förkyld vet jag inte. Det blir väl så när man blir lite kall och åker buss antar jag. Aja, jag ska försöka krya på mig, ska fanimig bli frisk till helgen i alla fall. Kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0