Händelserik dag

Om ni inte orkar läsa hela det här inlägget som säkert blir ganska långt så får ni här en lista på vad jag gjorde igår.

*Köpte handskar i Nacka Forum
*Åt en BigMac på Donken
*Bowlade
*Åt en kebabtallrik i Kungshallen
*Såg "I love you Philip Morris" på bio.
*Åkte tillbaka till värmdö med 474:an
*Hoppade av bussen i Värmdö Marknad och åkte tillbaka till slussen
*Åkte en buss i stan åt fel håll i 30 min
*Satt på en fest och lyssnade på två fd. knarkande huliganer som snackade om sin kompis, han som mördat Tess.
*Gick från Londonviadukten med Julian via stora vägen mot Nacka och liftade sista biten tills vi kom till Nacka Forum
*Blev jagade av två huliganer i Nacka Forum och sprang till Ica Maxi
*Gick från Ica Maxi till Skurubron
*Sedan liftade vi därifrån till Gustavsbergs Centrum
*Sedan slaggade jag på Julians golv.


I'll start from the top. Nästan i alla fall. Åkte till Sickla med Gabbe, Jimmy och Tea och bowlade på eftermiddagen, det blev jäkligt tight men jag vann inte. Fast jag kom tvåa, med bara 2p från Gabriel så det var ingen stor förlust.

Vi drog till Sergel och beställde fyra biljetter till "I love you Philip Morris" och därefter drog vi till Kungshallen och alla gick typ till olika resturanger och samlades sen vid ett bord och då hade jag en kebabtallrik framför mig som väntade på att få bli uppäten.

Later on så var det biodags och jag satte mig i stolen med en 1,5l Coca-Cola att förtära. Filmen var bra! Jim Carrey och Ewan McGregor i huvudrollerna, två straighta skådisar som då spelade bögar i den här filmen. Mycket homofobi grejer besannades i filmen och den var byggd på en verklig händelse så... ja, jag har inte ändrat min åsikt om dem om man säger så.

Sen skulle vi åka hem och jag stod i Slussen och upptäckte att det var 55min tills min buss skulle gå, så jag hoppade på en 474:a istället. Medan jag satt på bussen och inte kunde tänka mig att stå i Grisslinge i 50min och vänta på en buss, och ännu osannolikare gå de 8 kilometerna det är från Grisslinge hem till mig så fick jag reda på att det var en fest vid Folkkungagatan, så vad gjorde man inte då? Jo, man hoppade av vid Värmdö Marknad och vände håll. På vägen dit började Coca-Colan vilja komma ut.

Väl i slussen säger Julian i telefon att jag ska ta en buss som går "linjen 2" och så ser jag en buss där det står "2 mot Norrstull" så jag hoppar på den och åker 10 busshållplatser enda till Odenplan innan jag ringer och frågar om jag är på väg till rätt håll. Men nej, det var jag inte utan jag skulle ta "2 mot Sofia" och hur jag nu skulle ha vetat det är ett stort frågetecken.

Jag hade nu åkt en busstur från Slussen genom Östermalm och sen tillbaka till Londonviadukten typ och har fortfarnade inte pissat, så det gör jag nu i en snöhög på trottoaren och en halv minut efter det går jag upp i lägenheten och sätter mig i en soffa och börjar chilla. Tydligen har det varit en ganska hyffsad fest där men klockan är ju typ 00.30 så det är väl kanske 15-20 personer kvar.

Jag sätter mig och börjar snacka med tre killar varav jag får veta att två är, eller i alla fall har varit värsta huliganerna. Sjukt intressanta är dem här grabbarna och från att snacka gym och proteindrinkar kommer vi in på droger, alkohol och grov misshandel. Nu snackar vi att bryta en killes två fötter och ge han skallfraktur liksom. Men dem har lagt av med de mer eller mindre så jag ba chillar vidare i samtalet. Dem här två snubbarna var både polare med Tim som mördade "flickan i Stureby" för drygt ett år sedan. Jag får veta att hon mördades under kvällen då det var Sverige/Danmark i VM typ och att dem här snubbarna skulle ut och spöa ner några danskar och får med sig alla utom den här Tim. Samma kväll mördar han Tess, så jävla hemskt.

Anywho. Vid klockan 03.05 så bestämmer sig Julian och jag för att gå en bit och sedan ta en Taxi.
Först går vi från Londonviadukten till Henriksdal. Sedan fortsätter vi längs den otrafikerade motorvägen och går mot Nacka och får lift den sista kilometern av nån skön kvinnlig plogare med dreadlocks och mustasch.

Väl i Nacka Forum ringer en taxi men får höra att det kommer ta drygt en timme innan vi får någon taxi. I samma ögonblick hör man ett högt "ÖH!!" hundra meter bakom oss. Vänder huvudet om och ser två killar i 20-årsåldern gå mot oss och de ser väldigt onyktra ut. Jag och Julian börjar gå snabbt men då hör man dem flera gånger skrika på oss, och slänga någon glasflaska i marken. Så fort jag och Julian går förbi ett krön av ett hus börjar vi springa som bara den och slutar inte förrän vi är vid typ Ica Maxi. Därefter börjar vi gå mot Värmdö.
Precis innan Skurubron tar min livs längsta promenad slut för då kommer en taxi och vi börjar dra upp tummen i vädret och som tur är stannar chaffisen. Han kör oss till Gustavsberg Centrum och där tar vi ut pengar och betalar honom. Jag tänker gå hem enda därifrån, alltså typ 1,2mil till men Julian låtar mig crasha hemma hos honom på golvet.

Allt detta var liksom på Julians födelsedag. Eller kanske dagen efter om man är noga.

Ja, det var väl allt som hände igår. True story eller ©?
Hmm...




Kommentarer
Postat av: J

Fuckin true story igen! :D

2010-03-01 @ 16:30:40
Postat av: David

Mytare!!!!

2010-03-05 @ 16:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0