Eriksdalsbadet på fredag.

På första lektionen på fredag som är idrottslektion ska vi bada i Eriksdalsbadet. Jag längtar fan hårt, bada är KUL.
Vi ska tydligen simma 1000m och om man klarar det får man VG. Sedan i 2:an ska vi simma 50 meter, dyka ner till botten och plocka upp en docka på 70kg och sedan simma tillbaka med den på ett livsräddande sätt. Om man klarar detta inom 3 min får man MVG i simning.
Men MVG-grejen ska vi som sagt inte göra förrän i 2:an men VG grejen på fredagen. Vissa klassar hann dock båda göra VG- och MVG grejen på samma lektion.
.
Att simma 1000m har vi en hel lektion på oss att simma, 1 timme. "Snabba" personer simmar enligt min lärare den sträckan på 30-40 min.
Det sjuka var att Häggen i min tyska klarade både VG och MVG-grejen tillsammans inom 15min! Han crawlade alltså 1 km! Jävla tok..
.
True story

Kommentarer
Postat av: David

Fan va han mytar !!!

2010-03-23 @ 19:24:06
Postat av: Hubbe

Han går på simning. Enligt Jocke Enqvist är 1000m crawl ingen big deal.

2010-03-23 @ 20:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0