Die Welle



Förutom att jag suttit och tränat på NO talet har jag självklart sätt på film idag. Och filmen jag såg på var "Die Welle" som jag egentligen skulle sett i skolan. Filmen är byggd på "The third wave" som inträffade 1967 och filmens handling är:

Skulle Tredje Riket kunna upprepas i vår tid? Eleverna på en gymnasieskola i Tyskland tror inte att det är någon risk. När deras populäre lärare undrar om de går med på att genomföra ett sociologiskt experiment, som en del av projektveckan i ämnet autokrati/envälde, anar ingen vilka krafter som sätts i rörelse. Snart har nästan hela klassen uppgått i en enda stor absorberande organism, Die Welle (Vågen) och det dröjer inte längre innan det urartar och blir alldeles för seriöst.. 

Den var jävligt bra, särskilt för att vara en tysk film och jag ger den;


Kommentarer
Postat av: willé

hurru din gamla janne, eran grupp kollade inte äns på die Welle:D dom röstade tydligen och de blev kebab kungen. hahah, de e däremot en riktig skitfilm:D

2010-03-30 @ 17:02:08
Postat av: Anonym

Haha, va? Ere sant? Vad fan är kebab kungen för nåt? Nu driveru? Aja, jag såg den i alla fall.. nice varen!

2010-03-30 @ 17:13:17
Postat av: willé

mm, de va jennies polare som sa de när vi åt på riviera=)

2010-03-30 @ 18:32:41
Postat av: Hubbe

Aha... hon Ellinor? Hah! så ni åt Pizza alltså? Då blire jerran immorn? :)

2010-03-30 @ 18:58:19
Postat av: willé

japp de va hon=) de e klart de e jerran imorn:D

2010-03-30 @ 22:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0