Småbarn och dylikt

Idag stod jag i princip bara i kassan, förutom lite städ och en provkörning av den livsfarliga combi-maskinen (akta er för den).

Vad märkte jag då? Jo, att det i princip bara är gamlingar eller barnfamiljer som kommer med barn under 10 år. Och gulligt är de när dem ställer sig vid "Hälsodisken" och ska känna sig stora, och vill då betala helt själva.
Eller när två grabbar ställer sig och diskuterar vilken glass som är godast. Den ena pekar på en glass och berättar för kompisen att den kostar 10 kronor och den andra svarar att den vet detta (Priset står ju på bilden pojken pekade på). Då pekar han på en annan glass och säger att "den där borde du ta, den ser riktigt smarrig ut!".

Det är även ganska gulligt när två tjejer i 9-årsåldern kommer fram och ska betala för inträde och inte vågar öppna sina munnar och bara står där i två minuter.

Det är dock inte så sött med små sura flickor i 4-årsåldern eller lill-gamla pojkar.
Men men, alla är olika.



Det är inte heller kul när det kommer in två vuxna sossar och säger
Sossar: "Ah vi två ska bada, vi är här innan 14 så det blir halva priset va?"
Jag: Nej, det gäller inte nu för det är sommarlov-
Sossar: Sommarlov? Vad menar du?
Jag: Att det är sommarlov och då är det fullt pris.
Sossar: Happ... då måste vi bara ringa kommunen och fråga efter ett bidrag, sen kan vi gå in va?

©


Nä ba skoja. Egentligen sa dem bara "Tjarrå" så fort dem fick reda på att det kostade 100kr istället för 50kr. Och deras politiska åsikt vet jag inte heller. Dem kanske var något annat rött.

Kommentarer
Postat av: E

Klockrent Hubbe! ;)

2010-06-17 @ 18:51:02
Postat av: Linis

Hahaha! När jag läste de sista ba wtf xD..

2010-06-17 @ 20:37:21
URL: http://paulinelinis.blogg.se/
Postat av: H

E är de Erik eller? (;

2010-06-17 @ 20:58:41
Postat av: E

nej någon helt annan ;)

2010-06-17 @ 22:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0